
Как спросить на узбекском, что у кого в сумке или в кармане? Как ответить на этот вопрос? Как задать вопрос о том, что это, на узбекском? Как спросить, где находится тот или иной предмет? Слушаем и повторяем полезные фразы в упражнениях. Тренируем понимание узбекской речи на слух и говорение. Также мы закрепим узбекские слова, выученные ранее.
Упражнение 1.
Послушайте и повторяйте следующие фразы на узбекском. Выучите их.
Oh yo’q! — О, нет!
Telefonim qayerda? — Где мой телефон?
Mening ko’zoynagim qayerda? — Где мои очки?
Bu nima? — Это что?
Ular nima? — Они что?
Menimcha, bu ID karta/ shaxs guvohnomasi. — По-моему, это удостоверение личности.
Menimcha, ular kalitlar. — По-моему, это ключи.
Sizning sumkangizda nimalar bor? — Что в вашей сумке?
Mening ikkita kredit kartam bor. — У меня есть две кредитные карточки.
Упражнение 2.
Послушайте речь в 5 разных ситуациях. Пронумеруйте фотографии. Далее впишите маленькие вещи, которые появлялись в каждой ситуации. И, наконец, скажите, где происходят эти ситуации.

1
2
3
4
5
Слова, которые вы могли не знать
chiqarmoq — вытаскивать
chiqarib olmoq — вытащить
barcha — весь, вся, все
qurilma — установка
o’chirmoq — гасить, тушить
Упражнение 3.
Посмотрите на фото. Что это за вещи. Лучше всего для выполнения этого упражнения работать с партнером. Один задает вопрос про первую картинку, второй отвечает. Потом меняетесь ролями. Если вы один, сами задавайте вопрос и сами отвечайте. Примеры для первой и второй картинки:
Bu nima?
(Menimcha) bu qo’l soati.
Bular nimalar?
(Menimcha) bular kitoblar.
Bilmayman.


Упражнение 4.
Отметьте галочкой, что есть в вашей сумке или кармане (cho’ntak).
debet kartasi/ kredit kartasi
kitob
ko’zoynak
shaxs go’vohnomasi
kalitlar
ruchka
qalam
telefon
fotosurat
hamyon
soyabon
Потом скажите об этом, например: Mening cho’ntagimda kalitlar, debet kartasi va qalam bor.
Какие еще вещи есть в вашей сумке или кармане? Посмотрите их названия в словаре или спросите знакомого узбека: Kechirasiz, o’zbek tilida «…» qanday bo’ladi? Harflab ayting.
Упражнение 5.
Завершите беседы фразой из списка.
Bular nimalar Oh yo’q Mening ko’zoynagim qayerda Sizning sumkangizda nimalar bor
1 A Sizning xaltangiz qayerda?
B Oh yo’q! U avtomobilda.
2 A ______________?
B U sizning sumkangizda.
3 A Kechirasiz, amaki. _____________?
B Mening sumkamda hamyon, soyabon va kitob bor.
4 A __________?
B Menimcha, bular kredit kartalari.
Упражнение 6.
Xuddi shu yoki boshqacha?
Лучше всего работать в парах. Но если пары нет, сами спрашивайте себя и сами отвечайте. Пишите в квадратиках либо X (xuddi shu), либо B (boshqacha).
A Mening suratimda bitta soat bor. Xuddi shu yoki boshqacha?
B Turli. Menda ikkitasi bor. Mening suratimda uchta qalam bor.
A Xuddi shunday. Menda ham uchta qalam bor.


xuddi shu/ xuddi shunday — одинаково
boshqacha/ turli — другой, по-другому, иначе
Ответы к упражнениям этого урока
Упражнение 2. 1 D 2 B 3 E 4 A 5 F; 1 noutbuklar 2 mobil telefonlar 3 sumka 4 pasport 5 kalit; 1 aeroport xavfsizligi, 2 samolyotda, 3 taksida, 4 и 5 mehmonxonalarda
Упражнение 3. 3 Bular hamyonlar. 4 Bular kalitlar. 5 Bular kredit kartalari. 6 Bu (telefon) zaryadlovchi. 7 Bu (mobil) telefon. 8 Bular qog’oz parchalari. 9 Bu kamera. 10 Bular ruchkalar. 11 Bu noutbuk. 12 Bular pasportlar.
Упражнение 5. 2 Mening ko’zoynagim qayerda 3 Sizning sumkangizda nimalar bor 4 Bular nimalar
Расшифровка аудио урока
Упражнение 2
1 Iltimos, noutbuklaringizni chiqarib oling… Barcha noutbuklarni xaltalardan chiqaring, iltimos.
2 Iltimos, barcha mobil telefonlar va elektron qurilmalarni o’chiring.
3 A Kechirasiz, bu sizning sumkangizmi?
B Ha! Katta rahmat!
4 A Salom. Mening ismim Lola Ismailova. Joyni bronlaganman.
B Iltimos, pasportingizni ko’rsam bo’ladimi?
A Albatta, mana oling.
5 A Xo’p, Lola xonim, siz uch yuz o’n to’rtinchi xonadasiz. Mana sizning kalitingiz.
B Katta rahmat. Ha, lift qayerda?
Научились говорить на узбекском «Что это», «Где это», спрашивать, что в сумке и отвечать на эти вопросы? Что бы вы еще хотели узнать?